می نویسم که یادم نره!

Things it yearns to remember

می نویسم که یادم نره!

Things it yearns to remember

17 مهر ماه روز جهانی پست

در سال گذشته، موضوع جامعه اطلاعاتی نوین بسیار مورد بحث و مذاکره قرار گرفت. نشست جهانی سران، به‌منظور نمایاندن چالش‌ها و فرصتهای پیشاروی جامعه اطلاعاتی و بالاخص چگونگی همکاری دولتها، سازمانهای بین‌المللی، صنایع بخش خصوصی و  جامعه مدنی با یکدیگر جهت از بین‌بردن شکاف دیجیتالی در سطح جهان با نظارت سازمان ملل برگزار گردید.

در خلال این نشست که در ژنو برگزار گردید، اتحادیه پستی جهانی و چندین کشور عضو این اتحادیه، دیدگاهها و نظرات خود را درباره نقش تعیین‌کننده سرویس‌های پستی در کاهش شکاف اطلاعاتی میان کشورهای صنعتی و در حال توسعه ارایه نمودند. نقش و حضور خدمات پستی و بهره‌مندی شهروندان سرتاسر جهان از این محصولات و خدمات و نیز فراهم‌سازی اطلاعات ارزشمند و قابل دسترس برای آنها از طریق ابزارهای فیزیکی و الکترونیک به‌ندرت نمایان شده است.

بی‌شک، ادارات پستی، به هر کس در هر جا دسترسی دارند. تقریباً، در هر نقطه‌ای از هر کشور، دفتر یا فروشگاهی وجود دارد که اگر نگوییم طیف کامل خدمات پستی اما خدمات پستی پایه را برای مردم آن کشور فراهم می‌کند.

البته، وقتی صحبت از دسترسی هرکس در هرجا به‌میان می‌آید، منظور واقعی همان سرویس پستی جهانی است: یعنی امکان دسترسی اکثریت  قریب به اتفاق شهروندان یک کشور به خدمات پستی بدون در نظر گرفتن محل زندگی آنها.  در اینجا لازم است از تعهد دولتها برای فراهم نمودن این سرویس سپاسگزاری نمود.

تعداد 190 اداره پستی که اتحادیه پستی جهانی را تشکیل می‌دهند، یک قلمرو واحد پستی و نیز بزرگترین شبکه توزیع فیزیکی در سطح جهان را ایجاد نموده‌اند. این نکته‌ای است که مردم در اغلب موارد آن را فراموش می‌کنند. به همین دلیل، اتحادیه پستی جهانی، موضوع کلی روز جهانی پست را تا سه سال بعد، قابلیت دسترسی به سرویس پستی و نیز معرفی مزایای آن برای مردم اعلام نموده است. این شعار در طراحی جدید پوسترهای ویژه روز جهانی که توسط نصیر طاهر، یک پسر نوجوان 14 ساله نیجریایی طراحی شده، بخوبی نشان داده شده است. در این طرح، نقش انواع مختلف وسایل حمل‌ و نقل اعم از تراکتور، هواپیما، دوچرخه، قایق و حتی یک شتر در جاهای مختلف دنیا برای توزیع و  انتقال مرسولات، بسیار جالب و چشمگیر است. ترویج سرویس پستی جهانی، همچنان بعنوان مأموریت مهم و کلیدی اتحادیه پستی جهانی باقی مانده است. به خاطر داشته باشیم که دسترسی به خدمات پستی مطمئن و با قیمت مناسب حق اصلی و مهم انسانها بوده که به توسعه اقتصادی � اجتماعی دولتها و ملل کمک می‌کند.

در واقع خدمات پستی با برخورداری از حدود 5 میلیون نفر کارمند در سرتاسر جهان و ایجاد میلیونها فرصت شغلی در بخشهای پشتیبانی، بخشی از موتور اقتصادی هر ملت محسوب می‌شوند.

افراد و صاحبان مشاغل از سرویس پستی برای فروش، توزیع و عرضه کالاهایشان استفاده می‌کنند و در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، خدمات پستی نقش موثری در کاهش شکاف فقر دارند، چرا که به کمک آنها مردم به بازارهای جهانی دسترسی خواهند داشت که در غیر اینصورت، دسترسی به این بازارها ممکن نبود.

اتحادیه پستی جهانی (UPU) دولتها را تشویق به تعریف مفهوم این خدمات در قوانین داخلی خود می نماید. این امر به ویژه هنگامی که پویایی این صنعت از طریق عواملی همچون آزادسازی بازار، جایگزینی تجهیزات الکترونیک و دیگر عوامل دستخوش تغییر است، اهمیت بسیار زیادی دارد و عدم وجود قوانین مربوطه، خطر دور نمودن اکثریت مردم از خدمات پستی را به‌همراه خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات موجود در اتحادیه پستی جهانی، 113 کشور قوانین مربوط به ارایه سرویس پستی جهانی در قلمرو خودشان را تعریف نموده‌اند که 49 درصد از این تعداد، مفهوم این سرویس را در قوانین داخلی کشورشان نیز تعریف نموده‌اند. اکثر مجریان پستی دولتی با توسعه و گسترش شبکه سرویس پستی چه از طریق استفاده از فناوری‌های ارتباطاتی نوین و چه از طریق واگذاری برخی از فعالیت‌ها، به تعهد سرویس پستی جهانی واکنش مثبت نشان داده‌اند.

اگر چه حرکتهایی در رابطه با دسترسی به سرویس پستی جهانی بویژه در کشورهای صنعتی و کشورهای دارای اقتصاد رو به رشد انجام پذیرفته، لیکن هنوز کارهای زیادی بایستی در دیگر مناطق انجام شود.

به‌عنوان مثال، 5 درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه، هنوز تحت پوشش خدمات پستی قرار نگرفته‌اند و این وضعیت در آفریقا نگران کننده‌تر است. 18 درصد از جمعیت اروپا ( به‌غیر از انگلستان ) به خدمات پستی دسترسی ندارند.

با توجه به اینکه، اکثر مردم به اینترنت و سایر فناوری‌های اطلاعاتی دسترسی ندارند، اتحادیه پستی جهانی با اتخاذ روش‌های اقتصادی، همچنان همکاری با ادارات پستی را برای توسعه دامنه دسترسی آنان در هر گوشه از کره جغرافیایی ادامه خواهد داد




با پوزش به دلیل تاخیر

خوش باشید و نظر بدید!!!!!

قوانینی که پیش از مرگ نیوتون وقت نشد آنها را به جامعه اثبات کند


۱-قانون صف : اگر شما از یک صف به صف دیگری رفتید، سرعت صف قبلی بیشتر از

صف فعلی خواهد شد .


۲-قانون تلفن : اگر شما شماره ای را اشتباه گرفتید، آن شماره هیچگاه اشغال

نخواهد بود.

۳-قانون تعمیر : بعد از این که دستتان حسابی گریسی شد، بینی شما شروع به

خارش خواهد کرد

.

۴-قانون کارگاه : اگر چیزی از دستتان افتاد، قطعاً به پرتترین گوشه ممکن خواهد خزید.

 

۵-قانون معذوریت: اگر بهانه تان پیش رئیس برای دیر آمدن پنچر شدن

ماشینتان باشد، روز بعد واقعاً به خاطر پنچر شدن ماشینتان، دیرتان خواهد

شد.

 

۶-قانون حمام : وقتی که خوب زیر دوش خیس خوردید تلفن شما زنگ خواهد زد.

 

۷-قانون روبرو شدن: احتمال روبرو شدن با یک آشنا وقتی که با کسی هستید

که مایل نیستید با او دیده شوید افزایش مییابد.

 

۸-قانون نتیجه: وقتی میخواهید به کسی ثابت کنید که یک ماشین کار نمیکند،

کار خواهد کرد.

 

۹-قانون بیومکانیک: نسبت خارش هر نقطه از بدن با میزان دسترسی آن نقطه

نسبت عکس دارد.

 

۱۰ -قانون تئاتر: کسانی که صندلی آنها از راهروها دورتر است دیرتر میآیند.

 

۱۱-قانون قهوه: قبل از اولین جرعه از قهوه داغتان، رئیستان از شما کاری

خواهد خواست که تا سرد شدن قهوه طول خواهد کشید

مدرسه!!!!!!!!

مدرسه : زندان آلکاتراس
 
زنگ مدرسه : حمله آپاچی ها
 
معلمان مدرسه : جنگجویان کوهستان
 
رفتن به پای تخته سیاه : عملیات کرکوک
 
بـیرون از مـدرسه : خارج از محدوده ۱۸قـدم
 
نگاه دانش آموز به معلم : می خواهم زنده بمانم
 
تعطیلات مدرسه : روزهای خوش زندگی
 
گرفتن نمره ۲۰ : یک بار برای همیشه
 
امتحانات شهریور : شانس زندگی
 
اخراج ازمدرسه : مهاجرت
 
تقلب : چشم هایم برای تو
 
کارنامه : آن سوی آتش
 
مبصر : افعی
 
زنگ زیست : راز بقا
 
دفتر مدرسه : منطقه ممنوعه
 
پنج شنبه ها: خانه دوسـت کجاست
 
بردن کـارنامه به خانه : خانه در آتش
 
کارنـامه تـجدیدى : سالهای دور از خانه
 
انجمن مدرسه : ارتش سرى
 
 
 

نظر فراموش نشه....

اسکناس یکصد هزار دلاری

به گزارش بانکی دات آی آر برای خرید یک اسکناس یکصد هزار دلاری باید مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان پرداخت نمایید.اما قبل از انکه اینکار را انجام دهید مطلب زیر را مطالعه فرمایید:

این اسکناسهای صد هزار دلاری در سال ۱۹۳۴ به تعداد محدودی چاپ گردید که هرگز در دسترس عموم قرار نگرفت.این اسکناسها قبل از ابداع سیستم انتقالات الکترونیکی پول به منظور آسان تر کردن انتقالات بانکی بین بانکهای فدرال رزرو امریکا ( فقط دوازده بانک) به عنوان پشتوانه طلا مورد استفاده قرار کرفت و هم اکنون در سال ۲۰۱۰ میلادی ارزشی بالغ بر ۱۶۰۰۰۰۰ دلار دارد.

نکته جالب در مورد این اسکناسها این است که تمامی انها در موزه ها نگهداری میشود و هر گونه مالکیت انها توسط مردم حتی کلکسیون داران پولی ممنوع میباشد.

تبریک!!!

 

   

درودی بی کران بر شما  

 

با یه کم تاخیر اومدم به دوستان کرم کتابی سال تحصیلی جدید رو تبریک بگم 

و... 

.   

به تنبلان محترم تسلیت!   

 

حالا چرا این شکلی شدین؟؟؟؟؟ 

یعنی اینقدر از مدرسه بیزارین؟؟؟ 

 

مگه چه بدی در حق شما کرده؟؟  

بابا اگه یه کم باش را بیاین اونم باتون را میاد!میگگگگگگگگگگی ننننننننننننه؟؟ 

امتحانش مجانیه 

نه خارج شوخی همه میدونیم  راهیه که انتخاب خودمون بوده باید ادامش بدیم... 

حالا نگین دیر اومده تازه نصیحتم میکنه هاااااااااااا 

 

نه بابا زوری که نیس!!! 

اگه درسو دوس داشته باشی سخت تریناشم ته تهش جالب میشن! 

 

نه خودمونیما مگه میشه درس نخوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

 

اگه میشه پس یکی از شما ها نخونه کنکور  رتبه ی خوب بگیره(گفتم خوبا حالا نیاین بگین 1۰۰۰.2۰۰۰...شدین...)به ما هم خبر بده تا ماهم روش اونا رو استفاده کنیم!! 

 

 

حالا بخند 

و... 

 

یه کم درس... 

 

 اصلا بی خیال بابا!به من چه شما رو نصیحت کنم...پس فردا میان نظر میدین نویسنده ی خرخون! 

 

  

بعدم این طوری میکنین میگین ضایع 

ما درس نمیخونیم 

 

نخونین به من چه! 

اصلا واسه چی اینا رو میگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

 

هر کسی راه وروش خودشو داره!  

 

چقدر حرف زدما!!!!!!!!!!!!

 پس تا دیداری دوباره بدرود      

 

 

 

الکی این همه حرف نزدما شما هم زحمت بکشید نظر بدید!