می نویسم که یادم نره!

Things it yearns to remember

می نویسم که یادم نره!

Things it yearns to remember

عید نو

 

عید همه مبارک!

خانواده ی هنری!

اصغر فرهادی به همراه همسرش، پریسا بخت آور و سارینا فرهادی

تهمینه میلانی تهدید به قتل شد

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

CNN's interview with Leila Hatami after Oscars 2012

مصاحبه شبکه CNN با لیلا حاتمی بعد از مراسم اسکار در تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۲
youtube.com – CNN's interview with Leila Hatami after Oscars 2012 (27.02.2012) مصاحبه شبکه "سی ان ان" با لیلا حاتمی بعد از مراسم اسکار در تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۲

A Separation

Farhadi, director of the Iranian film A Separation that received the Oscar for best foreign film, could have taken the easy way out "I'd like to thank the Academy" and thanked family and friends. Or, as a filmmaker who works in Iran, he could have said a few words about the ongoing repression of the country's film industry, widespread censorship, and the difficulties of being an artist in Iran. But Farhadi decided to use his podium to elevate the millions of Iranian people who are being ignored in the global discussions of Iran's nuclear activities that will have significant effects on their personal lives.
At a moment when millions were watching to see what filmmaker Asghar Farhadi would say in his Oscar acceptance speech for A Separation, Farhadi chose to talk about the concerns of the Iranian people a...

red carpet

Leila Hatami on the Oscar red carpet

84th Academy Awards Insider Arrivals

Thomas Langmann, left, and Leila Hatami arrive before the 84th Academy Awards on Sunday, Feb. 26, 2012, in the Hollywood section of Los Angeles. (AP Photo/Chris Carlson) ORG XMIT: OSC370 AP


لیلا حاتمی

- گفت‌وگوی نشریۀ مجارستانی Magyar Narancs با لیلا حاتمی در زمان جشنوارۀ کاستندورف. این گفت‌وگو پس از کسب اسکار جدایی نادر از سیمین منتشر شده است.

http://leila-hatami.com/files/video/leila_hatami_interview_magyar_narancs.wmv

“A Separation”

Marco Curatolo, Journalist and President of Iran Human Rights Italia: 

The Oscar to "A Separation" shows what Iran actually is: a country with many things to tell the World, and the will and the ability to freely speak of everything to everybody, despite a criminal regime who denies freedom of expression and any other human right. The power of culture, art and ideas of Iranian people is far stronger than this gang of rulers imagines and hopes.
» Iran wins first Oscar with “A Separation” | پرشین آیکونز

اصغر فرهادی

خمینی شهر - چهار راه شریعتی - مغازه پدر اصغر فرهادی
با تمام افتخاراتی که اصغر فرهادی این روز ها کسب کرده ، بزرگان یاد آور شدند، جعفر پناهی را از یاد نبریم!!
Don't forget Jafar Panahi

یادداشت شهاب حسینی برای اسکار "جدایی نادر از سیمین


و تنها اوست یگانه خالق متعال

سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و سردار تاریخ ساز پهنه فرهنگ و هنر این سرزمین. خوشحالم که در رکابت بودم برای خدمت به فرهنگ و هنر این سرزمین که مردمان نجیبش را شایستگی بهترین هاست و عجب داستان پر فراز و نشیبی داشت این سفر بزرگ از نقطه آغاز که از اندیشه ات بر قلمت جاری شد تا لحظه ای که پرچم نجیب این دیار در یکی از قله های رفیع ادب و فرهنگ وهنر جریان ساز و تاثیر گذار سینمای جهان به اهتزاز در آمد و چه شیرین بودند صورت هایی که در آنان شکوه چشمان اشک بار و لب های خندان توامان جاری بود و یقینم بر این است که شعور کامل حاکم بر نظم آفرینش، صدای خلوص قلب و اندیشه تو را شنید، آنگاه که برای اولین باری که گرد هم بودیم و بر نما های مستند از تصاویر غمناک دادگاه های خانواده چشم دوخته بودیم، تو به جای اینکه بگویی فیلمی خواهیم ساخت چنین و چنان، گفتی: "بچه ها می بینید مشکلات مردم را؟" و این خلوص خدمت بود و قربانی هابیل که بر درگاه احدیت پذیرفته شد، آن را برکت داد و بر بام فرهنگ جهان بیافراشت و به واسطه آن دل ملتی را که هر روز و به هر بهانه صدایش می کنند گرم و شاد و امیدوار کرد. اما در میان این آوا های خوش شادمانی، به گوش رسید صدای قابیل هایی که ناهنجار و گوش خراش داد سخن سردادند از بی ارزش بودن تلاشت. چه خوش گفت شاعر که از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست اما حقیقت همیشه پیروز است. آنچه تو کردی سهم بودنت را کامل کرد، الهام بخش و امید آفرین شد و غبار از چهره کهن و پر اصالت این سرزمین بار دیگر برگرفت و حالا همگی با عشق بیشتری بر عمق نگاه یکدیگر چشم می دوزیم و لبخند می زنیم و خوشحالیم که این خاک، خاک بزرگ پرور است، همواره بوده و باز خواهد بود. دستانت پر توان و خدا قوت. به هم او می سپارمت که همانا خیرالحافظین است.
Collapse this post

جدایی...

اولین اسکار برای اصغر فرهادی و بهترین فیلم خارجی اسکار "جدایی نادر از سیمین"

مبارک باد این موفقیت.

جدایی...

Ladies And Gentlemen And the Oscar goes to : A Seperation From Iran

جدایی...

اصغر فرهادی به هنگام دریافت جایزه باز هم از مردمِ سرزمین خویش گفت :

ایرانیان بسیارى در سرتاسر جهان در حال تماشاى این لحظه‌اند. و گمان دارم خوشحال‌اند. نه فقط به خاطر یک جایزه‌ى مهم یا یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ها خوشحال‌اند چون در روزهایى که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت میان سیاستمداران در تبادل است نام کشورشان ایران از دریچه‌ى باشکوه فرهنگ به زبان مى‌آید. فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مى‌کنم. مردمى که به همه‌ى فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى کردن و کینه ورزیدن بیزارند.

درود بر تو فرهادی

Midnight in Paris

اسکارِ بهترین فیلمنامه به فیلم وودی آلن Midnight in Paris تعلق گرفت.


جدایی...

زنده باد اصغر فرهادی..زنده باد.. زنده باد سینما..زنده باد هنر.... که اگر هنر نبود واقعیت ما را می‌کشت. اگر هنر نبود چگونه ممکن بود که یک «جدایی» تا این‌حد افتخار آفرین و باشکوه باشد.

زنده باد مردمی که ساده‌ترین شادی‌هایشان لذت بخش است ... شادم از شادی‌تان.....مردمانِ صبور ...


جدایی...

متشکریم
اصغرفرهادی عزیز، متشکریم که صبح میلیون‌ها ایرانی را امروز، بخیر کردی! آقای فرهادی عزیز متشکریم که ایران را جز با نامی از تحریم و سلاح اتمی یاد کردی، آقای فرهادی عزیز این حس قشنگ هزاران ایرانی تقدیم به شمایی که بهتر از خیلی‌ها می‌دانید، که چقدر این مردم غمگین، محتاج دقایقی این چنین هستند. مردمی که شادابی‌شان به یغما می‌رود، آنانی که از غرور و تعصب ملی، دیروقتی است که تنها یادی در خاطرشان مانده است، شما می‌دانی که باید سلامت را به زبان ما بگویی!

به یقین که هنر، زبان مشترک ملت‌هاست.

حامد بهداد

و سرانجام اسکار در دستان اصغر فرهادی آرام گرفت ...

ماه از دستان تو آب می خورد
مهتاب نور می گیرد
و شب قصه ساز هزار و یک شب می شود
برای پروانه شدن پیله ی دستان تو کافیست ...

اصغر عزیز ، ای که بلندترین آسمانها هم در بزرگی روح تو غبطه می خورند ! همّتت آن قدر بلند است که تیزترین نگاه از رسیدن به بلندایش باز می ماند ! تو التهاب آن افتخار بزرگ را فهمیدی و دستان طلایی ات نقطه عطفی دیگر را در تاریخ هنر این سرزمین برایمان رقم زد . 

اسکار را تو در شرایطی بردی و این نور را تو در لحظه ای تاباندی ، که فضای تیره و تار این سرزمین بیچاره ، دستخوش بی رحمی و سیاهی شده بود که سایه سرد اش لرزه بر اندام همه ی ما افکنده .

تو ثابت کردی که می توان بار دیگر همان دوران خوب و خوش رشد و پیشرفت را داشت ، تو ثابت کردی که ایرانی لایق بیش از آن چیزی است که امروز بر او به نا حق روا داشته اند . 

تو مایه افتخار ما شدی ، غرور بار دیگر به خانه های ما بازگشت و اکنون وقت خود باوری و فتح قله های بیشتر و بزرگتر است . تو راه را هموار کردی و مشت محکمی کوبیدی بر دهان ضحاک های زمانه و حسادت طلبان خرافه پرست .

باشد که با این شعله ی امید ، شادی و شور بار دیگر به خانه هایمان بازگردد .

دست مریزاد

جدایی...

زمانی که اصغر فرهادی در حال صحبت کردن برای حضار بود
بغض در چشمان لیلا حاتمی، پیمان معادی و سارینا فرهادی غوغا می کرد ...

جدایی...

نادر چو رهِ جدایی از یار گرفت
بازار هنر رونق بسیار گرفت

فرخنده شبی که جمله فریاد زدیم:
اسکار گرفت ، «اصغر» اسکار گرفت

تبریک

تبریک 

تبریک 

تبریک 

واقعا از ته دلم به همه ی ایرانیان عزیز تبریک میگممممممممممم 

مرسی اصغر فرهادی        مرسی لیلا حاتمی مرسی           پیمان معادی     مرسی از همه 

اسکار لیاقت همتون بود مرسییییییییی