می نویسم که یادم نره!

Things it yearns to remember

می نویسم که یادم نره!

Things it yearns to remember

نقش گیاهان آپارتمانی در سلامت افراد ساکن خانه

               

وقتی گلی می‌خرید، گیاهی می‌کارید یا حتی وقتی در پارک می‌نشینید و به فضای سبز خیره می‌شوید احساس شادی و آرامش و طراوت می‌کنید، مثبت‌اندیش می‌شوید و غم و اندوه از دلتان دور می‌شود!
نتایج پژوهش محققان رفتارشناسی دانشگاه روگرز نشان داده است افراد با نگاه کردن به گل و گیاه و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر آنها می‌توانند حالت روحی نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعی بازگردند
. در واقع گل عاملی برای تعدیل رفتار در طول شبانه‌روز بوده و هر بار نگاه کردن به گل و گیاه عاملی برای ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در مغز است.
مروری بر یافته‌های جدید
- دریافت یک شاخه گل یا گلدانی کوچک به سرعت روحیه افراد را تغییر داده و آنها را شاد و هیجان زده می‌کند.
- افرادی که در منزل یا محیط‌کارشان گل و گیاه دارند، دو تا 4 برابر دیگران آرام، مهربان، شاد و باگذشت بوده و این حس را با رفتار مثبت خود به دیگران نیز منتقل می‌کنند.
- گل‌ها با رنگ‌ ملایم- صورتی، سفید، بنفش و...- حس شخص را به سوی احساسات آرام سوق‌داده و گل‌ها با رنگ گرم و تند- قرمز، زرد، نارنجی و...- حس او را به سوی هیجان و سرزندگی پیش می‌برند.
- گل و گیاه نه تنها بر احساسات شخصی افراد که روی رفتارهای بر وی و اجتماعی فرد نیز تاثیر می‌گذارد.
- بررسی بیش از 10 هزار نفر در طول یک سال نشان داده است هر فرد 5 ثانیه پس از دریافت یک گل به عنوان هدیه، لبخند می‌زند. این لبخند بدون اراده بوده و به دلیل تاثیر زیبایی گل بر مغز است.
به این 6 دلیل گلدان بخرید
زیبایی گیاهان نه تنها چشم و روح را نوازش می‌دهد بلکه فواید فیزیکی بسیاری دارد"
1- در صورتی که در خانه فرد سیگاری دارید حتما گلدانی در خانه بگذارید، گیاهان هوای خانه را تصفیه کرده و به شما کمک می‌کنند بهتر نفس بکشید. از میان گیاهان، گیاه پیچک، سانسوئیریا از جمله بهترین‌ها برای تصفیه فضای، آلوده منزل، از بین بردن منواکسیدکربن و فورمالیدها است. در ضمن این گیاهان سبب بروز آلرژی نیز نمی‌شوند.
2- اگر دیوارهایتان را عایق کرده‌اید بهتر است یک یا چند گلدان زیر آن قرار دهید تا هوای آلوده به فومالدهید که از عایق‌های قدیمی متصاعد می‌شود را گرفته و هوا را تصفیه کنند. برای این منظور گیاه سینگونیوم یا آلئوبار بادنسیس بسیار مناسب است.
3- در صورتی که در منزل شومینه دارید و با گاز یا چوب، آتش روشن می‌کنند، قرار دادن چند گلدان در محیط احتمال بروز مسمومیت یا خفگی با منواکسیدکربن را کاهش می‌دهد. البته قرار دادن گیاه هرگز جایگزین چک کردن‌ها و کنترل‌های مرتب شما نباید باشد. برای این منظور گیاه پوتوس مناسب است. این گیاه قادر است بیش از 90 درصد گازهای سمی را در کمتر از 24 ساعت جذب کرده و هوا را تصفیه کند.
4- در صورتی که به تازگی کف منزل را موکت کرده‌اید بهتر است چند گیاه پهن گیاه مانند گربراس در منزل بگذارید. این گیاهان سموم ناشی از چسب موکت را جذب کرده و هوا را تصفیه می‌کنند. اگر از جریان الکتریسته موکت خود ناراضی هستید می‌توانید از گیاهان بهره ببرید که آب زیادی درون خون ذخیره می‌کنند برای مثال گیاه فوژر برای این منظور مفید است. اما اگر از وجود کنه‌ها رنج می‌برید هیچ گیاهی نمی‌تواند به شما کمک کند و تنها تهویه مرتب درمان درد شماست.
5- خز و برخی پارچه‌های رومبلی گازی از خانواده بنزن از خود متصاعد می‌کنند که سمی است اگر نمی‌خواهید این گازها را تنفس کنید بهتر از گیاه اسپاتیفیلوم بگیرید تا در عرض نصف روز هوای خانه کاملا تصفیه شود.
6- اگر از مواد شوینده آمونیاک را در خانه استفاده می‌کنید احتمال مبتلا شدن‌تان به ناراحتی‌های ریه بسیار زیاد است. گیاه «ازاله» نیازی به نور مستقیم ندارد و می‌توانید آن را در آشپزخانه، حمام و دست‌شویی قرار دهید.
هم‌اکنون اگر به این نتیجه رسیده‌اید که داشتن گل و گیاه در منزل لازم و ضروری است می‌توانید به توصیه کارشناسان و دکوراتورها عمل کرده و برای هر اتاق گیاهی مناسب آن را تهیه کنید.
در ورودی و راهروها
ورودی خانه و راهروها به‌‌طور‌معمول محل پررفت و آمدی هستند به همین دلیل توصیه می‌شود از گذاشتن گیاهان با برگ‌های سست و ضعیف در این اماکن خودداری کنید. برخی از گیاهان نیز در برابر تغییرات دما یا جریان هوا ضعیف هستند و به راحتی از بین می‌روند. پس پیش از خرید گلدان به فروشنده ذکر کنید که آن را برای ورودی خانه می‌خواهید یا گیاهی قوی را به شما معرفی کند.
سالن پذیرایی و غذاخوری
گیاهان قدبلند، با برگ‌های پهن که به صورت گروهی در یک‌جا قرار بگیرید بسیار برای سالن مناسب‌اند. در کنار گلدان‌ها بزرگ، گلدان‌های کوچک و ظریف را نیز قرار دهید تا نمای زیبایی به خانه شما دهند. گیاهان معطر گلدار نیز که نیازی به نور مستقیم ندارند برای سالن بسیار مناسب‌اند.
آشپزخانه
در آشپزخانه باید گیاهانی قرار دهید که با تغییرات دمایی سازگار باشند. برای این منظور می‌توانید گیاهان تزئینی را در گلدان‌های کوچک و در نزدیکی پنجره یا نورگیر بگذارید. گیاهانی نظیر رزماری، پونه یا سبزی‌ها از جمله بهترین گیاهان برای فضای آشپزخانه‌اند.
حمام
فضای حمام به‌‌طور‌معمول گرم و مرطوب است. اگر فضای حمام شما نورگیر خوبی دارد و روشن است می‌توانید از گیاهان استوایی استفاده کنید. اما اگر فضای حمام‌تان چندان گرم و مرطوب نیست از گیاهان دیگری که به آن علاقه دارید نیز می‌توانید استفاده کنید.
اتاق خواب
مراقب باشید. عطر برخی گیاهان به شدت خواب‌آورند. برخی نیز ایجاد آلرژی می‌کنند. پس از قرار دادن این‌گونه گیاهان در اتاق خواب خودداری کنید. به طور کل کارشناسان توصیه نمی‌کنند در اتاق خواب کودکان گلدانی بگذارید. اجازه بدهید در محیط بیرون از اتاق‌شان جایی که شما آنها را تحت کنترل خود دارید در ارتباط با گیاهان قرار بگیرید.
یافته‌های اخیر ناسا
چندی پیش سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سالانه یک میلیون و پانصد هزار نفر از آلودگی خانه جان می‌بازند. بنزن، آمونیاک، فورمالدهید، مونواکسیدکربن ناشی از جوهر خودکار، شوفاژها، چسب، رنگ، شامپوهای موکت، لاک ناخن و... منبع این آلودگی هستند. آلودگی‌های داخل خانه می‌توانند سبب سرفه، سردردهای میگرنی، التهاب ربه، اگزما یا حتی خستگی‌‌های جسمی شوند. محققان سازمان ناسا تاکنون بررسی‌های فراوانی در رابطه با خاصیت آلودگی‌زایی گیاهان انجام داده‌اند.
آغاز این تحقیقات به سال 1970 بازمی‌گردد. و پروفسور بیل ولورتون آمریکایی اولین کسی بود که سعی کرد عقیده خود را به اثباتا برساند. نظریه بیل ولورتون بسیار جالب بود و اکنون این موضوع کاملا به اثبات رسیده که گیاهان می‌توانند بین 20 تا 100 درصد آلودگی هوا را به خود جذب کرده و هوا را کاملا تصفیه کنند. محققان ناسا در ادامه تحقیقات خود دریافتند تمامی اجزایی یک گیاه از جمله برگ‌ها، ساقه، ریشه و حتی میکروارگانیسم‌های داخل خاک نیز به فرآیند تصفیه‌سازی هوا کمک می‌کنند و این بدان معنی است که تنها برگ‌های سبز تصفیه‌کننده هوا نیستند، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

منبع : سلامتیران

کمربند

کیف مدرسه را با عجله گوشه ای پرتاب کرد و بی درنگ به سمت قلک کوچکی که روی تاقچه بود ، رفت .همه خستگی روزش را بر سر قلک بیچاره خالی کرد . پولهای خرد را که هنوز با تکه های قلک قاطی بود در جیبش ریخت و با سرعت از خانه خارج شد .وارد مغازه شد . با ذوق گفت : ببخشید آقا ! یه کمربند می خواستم . آخه ، آخه فردا تولد پدرم هست ... .- به به . مبارک باشه . چه جوری باشه ؟ چرم یا معمولی ، مشکی یا قهوه ای ، ...

پسرک چند لحظه به فکر فرو رفت .
- فرقی نداره . فقط ... ، فقط دردش کم باشه

دانلود دکلمه های گل قالی و پیشواز سرد بهار با صدای آوا

دانلود دو دکلمه جدید و زیبای آوا با نام های گلِ قالی و پیشوازِ سردِ بهار ...

توضیح : آوا یکی از شرکت کنندگان آکادمی موسیقی گوگوش میباشد


دانلود از طریق سرور اصلی سایت | Main Server

لـیست آهنگـــــــ ها Mp3-128 Ogg-64
01 . گل قالی Download Download
02 . پیشــــواز ســـرد بهار Download Download

دانلود دکلمه کودک کوچه های شهر – آوا

دکلمه جدید و بسیار زیبای آوا به نام کودک کوچه های شهر

دانلود دکلمه کودک کوچه های شهر   آوا

-

-

لینک دانلود با حجم ۳٫۷۲ مگابایت

گیاه آپارتمانی

استفاده از گیاهان خانگی و آپارتمانی در دکوراسیون خانه علاوه‌بر آن‌که جلوه‌ای شاد، زیبا و با طراوت به خانه‌تان می‌بخشد، در پاکسازی هوای محیط و افزایش میزان آرامش اعضای خانواده نیز بسیار موثر است.

برترین مجله اینترنتی ایران

این گیاهان شما را آرام می‌کنند

استفاده از گیاهان خانگی و آپارتمانی در دکوراسیون خانه علاوه‌بر آن‌که جلوه‌ای شاد، زیبا و با طراوت به خانه‌تان می‌بخشد، در پاکسازی هوای محیط و افزایش میزان آرامش اعضای خانواده نیز بسیار موثر است. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید از گیاهان آپارتمانی که برگ‌های گرد و آویزان دارند بیشتر در خانه استفاده کنید. این گیاهان در مقایسه با گیاهان خانگی که برگ‌هایی نوک تیز دارند آرامش بیشتری را به افراد خانواده منتقل می‌کند و در عین حال جذابیت و زیبایی بیشتری دارد.



سعی کنید از گیاهان آپارتمانی که برگ‌های گرد و آویزان دارند بیشتر در خانه استفاده کنید. این گیاهان در مقایسه با گیاهان خانگی که برگ‌هایی نوک تیز دارند آرامش بیشتری را به افراد خانواده منتقل می‌کند.



این گیاه با چاقی دشمن است

گل‌ها و گیاهان آپارتمانی که رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی، بنفش و صورتی دارند تاثیر زیادی در افزایش تحرک و پویایی افراد خانواده خواهند داشت. مشاهده این گل‌ها هر روز و شب در خانه علاوه‌بر آن‌که موجب افزایش محبت و عشق میان اعضای خانواده می‌شود به افزایش انرژی، تکاپو و تحرک افراد نیز کمک می‌کند. بسیاری از مردم در کشورهای آسیایی بر این باورند که تماشای این گل‌ها تنها برای چند دقیقه در طول روز و شب موجب پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن و چاقی مفرط می‌شود.



بیماری‌ها را از خانه دور کنید

گیاهان و گل‌های آپارتمانی که برگ‌هایی بزرگ و آبدار داشته و به‌اصطلاح شاخ و برگ‌های بیشتری در مقایسه با دیگر گیاهان خانگی دارند و میزان سبزی در آن‌ها محسوس‌تر است، قابلیت بیشتری در پاکسازی هوا و فراهم کردن محیطی سالم برای افراد خانواده شما دارند. این گیاهان علاوه‌بر آن‌که بر سلامت جسم و روح ساکنان خانه اثر می‌گذارند، جریان انرژی مثبت را در خانه افزایش می‌دهند و روابط اعضای خانه را صمیمانه‌تر می‌کنند.



گل‌های این رنگی انتخاب کنید

با قرار دادن برخی از گیاهان و گل‌های آپارتمانی که برگ‌های گرد دارند و رنگ آن‌ها میان طیف‌های خاکستری، آبی و حتی مشکی در نوسان است، می‌توانید سلامت را به خانه بیاورید. این گل‌ها علاوه‌بر آن‌که می‌توانند حس شادابی و نشاط را به اطرافیان خود بدهند، تاثیر زیادی در افزایش مثبت‌اندیشی افراد خانواده دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این گیاهان وجود دارد این است که باید این گل‌ها در قسمت شرقی خانه جای بگیرند تا با طلوع خورشید زودتر از دیگر گیاهان آپارتمانی‌تان که به فرزندخواندگی پذیرفته‌اید با آفتاب روبه‌رو شوند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تیلور

Taylor Swift Dominates The American Music Awards -- Full Winners List Here1121_taylor_launch 

 

 تقدیم به همه ی طرف داراش که اذ بردنش شاد شدن

American Music Awards 2011 Winners

American Music Awards 2011 Winners

ARTIST OF THE YEAR – Taylor Swift

POP or ROCK MUSIC

Favourite Male Artist – Bruno Mars
Bruno Mars

Favourite Female Artist – Adele

Favourite Band, Duo or Group – Maroon 5

Favourite Album – Adele’s 21

COUNTRY MUSIC

Favourite Male Artist – Blake Shelton

Favourite Female Artist – Taylor Swift

Favourite Album – Taylor Swift’s Speak Now

Favourite Band, Duo or Group – Lady Antebellum

RAP/HIP-HOP MUSIC

Favourite Artist – Nicki Minaj

Favourite Album – Nicki Minaj’s Pink Friday

SOUL/RHYTHM & BLUES MUSIC

Favorite Male Artist -Usher

Favourite Female Artist – Beyonce

Favourite Album - Rihanna’s Loud

Sprint New Artist Of The Year – Hot Chelle Rae

LATIN MUSIC

Favourite Artist – Jennifer Lopez

SPECIAL AWARD - Katy Perry

(For being the first woman to have five No.1 singles from one album) 

Taylor Swift wins the AMA awards photos American Music Award 2011 Full winner list